Šriftas: A A A
Fonas: Baltas Juodas
Nuotraukos: Rodyti Slėpti
Sprendimai

KTU „M-Lab“ studentų konstruojami FPV savadarbiai dronai „kamikadzės“ siunčiami į Ukrainą

KTU „M-Lab“ studentų konstruojami FPV savadarbiai dronai „kamikadzės“ siunčiami į Ukrainą

KTU eksperimentinių ir prototipavimo laboratorijų centrui „M-Lab“ bendradarbiaujant su įmone „Nando droid“, universiteto studentai konstruoja FPV (angl. first person view) savadarbius dronus „kamikadzes“, kurie yra siunčiami į Ukrainą ir naudojami karo lauke. Prie šių dronų pritvirtinami sprogmenys, kurie, atsitrenkus į kliūtį, yra aktyvuojami.

Kauno technologijos universiteto atstovai pasakoja, kad jų norimos išgauti dronų charakteristikos yra ilgas skrydžio nuotolis ir didelės masės krovinio kėlimas.

„Karas Ukrainoje jau dabar vadinamas dronų karu. Be jų šis karas neįsivaizduojamas. Tai išsaugo daugybę gyvybių ir padeda lengviau bei greičiau vykdyti žvalgybą“, – sako įmonės „Nando droid“ atstovai.

Įmonė studentams suteikia reikiamus komponentus FPV savadarbių dronų gamybai, kad jie mokytųsi konstruoti dronus, susipažintų su šia technologija ir bandytų kurti tam tikrus komponentus Lietuvoje, nes didžioji dalis jų – gaminami Kinijoje. Komponentų gamyba Lietuvoje būtų didžiulis pasiekimas ne tik mūsų šaliai, bet ir visam pasauliui.

Siekia užauginti dronų inžinierius

Įmonės atstovai pasakoja, kad jų įmonė kasdien dirba su naujausiomis technologijomis, kurios naudoja įvairius elektronikos komponentus. KTU atvėrus tokio aukšto lygio modernią infrastruktūrą kaip „M-Lab“, įmonė iš karto pamatė galimybes bendradarbiavimui, panaudojant techninę bazę ir dirbančių studentų entuziazmą bei žinias.

„Nando droid“ įmonės pagrindninis tikslas – dalytis savo turima technine baze su studentais ir taip įtraukti juos į šią dieną aktualią dronų rinką, kuri vilioja vis daugiau jaunų žmonių.

„Svajojame kada nors sukurti lietuviškus dronus, kurie išsiskirtų savo galimybėmis. Įtraukdami studentus šioje stadijoje, tikimės padėti užauginti dronų inžinierius ateities dronų vystymo darbams“, – teigia „Nando droid“ atstovai.

Pasak KTU, šiuo metu daugelis detalių, iš kurių „M-Lab“ centre gaminami dronai, atkeliauja iš Kinijos, tačiau vis intensyviau įveiklinant „M-Lab“ esančią infrastruktūrą tapo akivaizdu, kad KTU turi visas technines galimybes ir tinkamai pritaikytą infrastruktūrą, jog galėtų atsisakyti šios šalies produkcijos – visas reikalingas detales galima gaminti vietoje, „M-Lab“ centre“.

„M-Lab“ centre turima infrastruktūra, įranga ir sutelktos mokslininkų žinios bei kompetencijos leis sėkmingai užtikrinti ir elektroninės drono dalies komponavimą, taigi visas dronas bus pagaminamas vienoje vietoje. Visa tai leis pastebimai pagreitinti dronų gamybos procesus, o kartu ir padidinti pagamintų dronų kiekį.

Surinkta virš 10 dronų

Šiuo metu jau yra surinkta virš 10 dronų. Per dieną galima surinkti 4 dronus, o vieno jų surinkimas gali užtrukti nuo 2 iki 4 valandų.

Pasak KTU, surinkti dronus yra pakankamai lengva, juos konstruoti žmogų galima apmokyti per vieną dieną. Didelę konstravimo dalį užima komponentų litavimas ir jų vietos drone parinkimas, kad būtų užtikrintas lengvas prieinamumas taisymo metu.

KTU studentai pasakoja, kad „M-Lab“ suteikia puikias patalpas, kuriose patogu dirbti. Vienas didžiausių privalumų yra tai, kad į laboratoriją galima atvykti bet kuriuo paros metu, nes kartais, konstruodamas dronus, vaikinas praranda laiko nuovoką, todėl iš laboratorijos išeina po vidurnakčio.

KTU „M-Lab“ įsikūrusios inžinierių komandos siekia kurti unikalius dronus, kurie būtų pritaikomi įvairiose gyvenimo srityse. Taip pat vienas iš klausimų, kuris bus aktualus ateityje – dronų logistikos modeliavimas ir sprendimų kūrimas. Ilgalaikėje perspektyvoje dronai galės atlikti nemažai uždavinių, todėl reikia pradėti galvoti apie efektyviam jų naudojimui pritaikytą infrastruktūrą – autonomines įkrovimo stoteles ir kita.

Ateityje studentų ir mokslininkų komanda planuoja suprojektuoti automatinį krovinio paleidimo prietaisą, kuris bus tvirtinamas prie įvairaus tipo dronų. Prietaiso pagalba bus galima paversti juos daugkartinio paleidimo dronais ir išsaugoti jau pagamintus dronus. Taip pat sprendžiama dronų apsauga nuo priverstinio nuleidimo sistemų.