Šriftas: A A A
Fonas: Baltas Juodas
Nuotraukos: Rodyti Slėpti
Sprendimai

Pristatytas vieningas kilmės šalies prekės ženklas „Co-created in Lithuania“

Šaltinis

Įgyvendinant Lietuvos pristatymo užsienyje 2020-2030 m. strategiją ir užtikrinant bendrą šalies pozicionavimą „Open for co-creation“ („Atviri kurti kartu“), verslumo ir eksporto plėtros agentūra „Versli Lietuva“ Lietuvos verslo forume pristatė šalies kilmės prekės ženklą ir vieningo nacionalinio šalies eksporto stendo koncepciją „Co-created in Lithuania“.

„Lietuva pasauliui prisistato kaip šalis, kuri yra atvira, veržli ir ieškanti partnerysčių. Imlumu inovacijoms garsėjančiose Lietuvos įmonėse lietuviai redaguoja genus, tobulina finansinius įrankius, kuria pažangius lazerius ir daugybę kitų pasauliui aktualių sprendimų. Lietuviškos kilmės eksportas muša rekordus ir siekia dar nebūtas aukštumas, tad mūsų šalies ekonominis progresas ir potencialas – viena pagrindinių komunikacijos pasauliui apie Lietuvą sričių. Papildomos tarptautinės komunikacijos ir rinkodaros priemonės neabejotinai atkreips globalaus verslo dėmesį, pritrauks naujų potencialių užsienio partnerių Lietuvos įmonėms ir suteiks papildomą vertę mūsų šalies eksportuotojams“,  – sako ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė.

Iki šiol Lietuva neturėjo eksporto prekės ženklo, kurį sukurti buvo numatyta Lietuvos pristatymo užsienyje 2020-2030 m. strategijoje. „Ši užduotis pavesta atlikti daugiausiai su šalies eksporto rinkodara ir komunikacija dirbančiai organizacijai – nacionalinei verslumo ir eksporto plėtros agentūrai „Versli Lietuva“. Strategijoje numatyto šalies kilmės prekės ženklo „Co-created in Lithuania“ tikslas – pradėti  vieningai komunikuoti apie Lietuvos ekonominį potencialą ir sektorių konkurencingumą tarptautinėse verslo parodose, verslo misijose bei viešinti lietuviškos kilmės ir kartu su partneriais kuriamus produktus ar paslaugas, jas žymint kilmės šalies prekės ženklu. Pasitelkiant gerąją kitų šalių praktiką, nuo šiol ir Lietuva turi profesionaliai parengtą eksporto prekės ženklą“, – sako Marius Gurskas, Vyriausybės kanceliarijos Strateginės komunikacijos skyriaus vadovas.

Pasak M. Gursko, kilmės šalies prekės ženklas „Co-created in Lithuania“ išpildytas naudojant Lietuvos vizualinį identitetą „Lithuania Co-create“, todėl tai didins Lietuvos atpažįstamumą užsienyje.

Prieš pandemiją vien „Versli Lietuva“ įvairiose tarptautinėse verslo parodose organizuodavo vidutiniškai 12-15 nacionalinių stendų, kuriose pasauliui prisistatydavo Lietuvos eksportuotojai. Tam buvo naudojamas agentūros tarptautinio prekės ženklo „Enterprise Lithuania“ vizualinis identitetas.

„Tačiau be mūsų tarptautinėse parodose jungtinius stendus pristato ir kitos verslo asociacijos, kurios naudoja savo sukurtus  vizualinius identitetus. Tad pasitaikydavo atvejų, kai toje pačioje parodoje buvo galima pamatyti tris skirtingas Lietuvas. Tai nebuvo gera praktika, trūko vieningo šalies identiteto, matant kaip tarptautinėse parodose vieningai prisistato ir yra lengvai atpažįstamos kitos šalys, jų gamintojai. Todėl dėjome dideles pastangas, kad Lietuva turėtų vieningą eksporto prekės ženklą ir savo žinutę pasauliui, kuri padės ilgainiui įsiminti, kad esami bendradarbiaujanti ir inovatyvi šalis bei didins lietuviškų produktų ir paslaugų patrauklumą.  Labai tikimės, kad eksporto prekės ženklas „Co-created in Lithuania“ bus sėkmingai naudojamas dėl kelių priežasčių – parengtų išsamių koncepcijos patrauklumo, praktinių naudojimo gairių, įgyvendinimo paprastumo, daugkartinio naudojimo galimybių ir stendo dizaino rengimo kaštų taupymo“, – teigia Rasa Uždavinytė, „Verslios Lietuvos“ Eksporto departamento vadovė.

Be to, kaip turėtų atrodyti nacionalinis šalies eksporto stendas užsienio parodose, „Versli Lietuva“ taip pat parengė parodos komunikacijos  socialiniuose tinkluose bei tinkamo reprezentacinio darbo stende rekomendacines gaires stendo dalyviams.

Siekiant visapusiškai išnaudoti šalies kilmės prekės ženklo „Co-created in Lithuania“ galimybes Lietuvos gamintojams, anot R. Uždavinytės, taip pat suteikiama galimybė šiuo prekės ženklu ženklinti prekes, naudoti pardavimus skatinančioje medžiagoje. Šiuo tikslu taip pat yra sukurtos išsamios prekės ženklo ženklinimo gairės ir taisyklės, kokias sąlygas reikia atitikti norint pasinaudoti šia galimybe.

„Tad labai kviečiame ir raginame partnerius, verslo asociacijas, Lietuvos gamintojus, eksportuotojus naudotis sukurtomis rinkodaros priemonėmis ir prisijungti prie vieningos Lietuvos komunikacijos užsienyje“, – pažymi R. Uždavinytė.

Nacionalinio eksporto šalies stendo koncepcija „Co-created in Lithuania“ viešai prieinama Lietuvos oficialios internetinės svetainės www.lietuva.lt atsisiuntimų bibliotekoje ir „Verslios Lietuvos“ internetiniame puslapyje čia. Norintys ženklinti savo prekes eksporto prekės ženklu „Co-created in Lithuania“ kviečiami palikti užklausą čia.

„Šalies kilmės ženklas „Co-created in Lithuania“ reiškia, kad mes kuriame Lietuvoje drauge. Drauge tarpusavyje ir drauge su užsienio partneriais. Bet kol kas tai – tik žodžiai, nes vertę šiam ženklui dar  turime suteikti visu kartu, bendru darbu ir nuosekliu ženklo naudojimu praktikoje“, – teigia ženklo naudojimo gaires kūrusios agentūros „EZCO“ vadovė Lina Vigraitė.

Eksporto šalies prekės ženklo „Co-created in Lithuania“ rinkodaros priemones ir vizualinio naudojimo gaires „Versli Lietuva“ sukūrė kartu su kūrybos agentūra „EZCO“, kilmės šalies prekės ženklo „Co-created in Lithuania“ tarptautinę registraciją atliko  ir prekių ženklinimo taisykles sukūrė advokatų kontora „Metida“.

2021 m. prekių eksporto rezultatai – rekordiniai

„Verslios Lietuvos“ atlikta prekių eksporto duomenų analizė rodo, kad praėjusių metų Lietuvos prekių eksporto rezultatai buvo vieni geriausių per pastarąjį dešimtmetį. O pagal prekių eksporto struktūrą didžiausią teigiamą įtaką bendram eksporto augimui darė lietuviškos kilmės prekių eksporto augimas.

Statistikos departamento duomenimis, 2021 m. bendras Lietuvos prekių eksportas paaugo 20,5 proc. per metus (be naftos produktų – 16,4 proc. per metus). Lietuviškos kilmės prekių eksporto augimas siekė 25,9 proc. per metus (be naftos produktų –  20,7 proc.), reeksportas augo 12,7 proc. (be naftos produktų –  10,6 proc.). Pagrindinės lietuviškos kilmės prekių eksporto rinkos 2021 m. buvo Vokietija, JAV, Lenkija, Latvija ir Nyderlandai – jos kartu sudarė 40 proc. eksporto vertės. Skaičiuojama, kad 2021 m. į užsienį eksportavo beveik 5,6  tūkst. Lietuvos įmonių. 

Skaitykite daugiau Versli Lietuva