Pirmąsyk suvienijusi Lietuvos ArtTech kūrybinių industrijų srityje dirbančius talentus, Lietuva prisistatė Roterdame, viename svarbiausių įtraukiančiųjų technologijų festivalių „VR Days“. Įmones suvienijo „Baltic Film & Creative Tech“ klasteris.
Festivalio metu Lietuva kvietė potencialius partnerius įžengti į jauną, bet itin daug motyvacijos ir noro eksperimentuoti turinčią Lietuvos ArtTech ekosistemą.
UAB „Gluk Media“, neseniai Lietuvai pristačiusi savo sukurtą unikalią hologramą, ateityje galinčią pakeisti liečiamus ekranus, festivalyje pritraukė daug smalsuolių ir profesionalų. „Sulaukėme tikrai daug dėmesio dėl Hologralio, o viską reziumuoti galima vieno žurnalisto komentaru: „Na taip, iki šiol nieko inovatyvaus parodoje nemačiau, bet ši holograma yra tikrai kažkas naujo“, –įspūdžiais dalijosi įmonės atstovas Valdas Skinderis.
Lietuvos kultūros ir kūrybinių industrijų technologinės pažangos ateitis
Sparčiai augančioje šalies ArtTech ekosistemoje jau yra verslų, rodančių bendrakūrystės pavyzdžius. Kartu su industrijos partneriais „Baltic Film & Creative Tech“ klasteris imasi lyderystės prisijungdamas prie Horizon Europe – pagrindinės ir svarbiausios Europos Sąjungos tyrimams ir inovacijoms skirtos finansavimo programos projekte TRANSMIXER. Projektas vykdomas kartu su universitetais, tyrimų institutais, medijų koncernais ir VR/XR industrijų flagmanais visoje Europoje. „Tai didelis mūsų inovacijų kultūros ir kūrybinių industrijų sektoriaus šuolis į priekį. Projekto tikslas yra su XR technologijų pagalba perkelti žiniasklaidos naujienų supratimą, įsitraukimą į scenos menus bei Europos šalių istorijos ir kultūros pažinimą į dar neregėtą suvokimo terpę, kuri leis gerokai lengviau sudominti jaunas auditorijas“, – projekto ambicijomis dalijosi klasterio strateginės komunikacijos ir ArtTech ekosistemos vystytoja Agnesta Filatovė.
„Baltic Film & Creative Tech“ klasteris, vienijantis stipriausius Lietuvos audiovizualinio sektoriaus atstovus, imasi misijos pristatyti šalies potencialą užsienio rinkose, vykdant projektą „Naujos galimybės“, iš dalies finansuojamą ES struktūrinių fondų lėšomis. Įgyvendindami projektą, kurio tikslas – didinti kultūros ir kūrybinių industrijų eksporto galimybes, klasterio atstovai jau lankėsi ir susilaukė sėkmės tokiose tarptautinį pripažinimą pasiekusiose audiovizualinio sektoriaus mugėse kaip „IBC Amsterdam“, „American Film Market“ bei „VR days“, o kitąmet planuojama dar daugiau parodų. Šalies kūrybinių technologijų ir kino industrijai bus atstovaujama „European Film Market / Berlinale“, SXSW (festivalių konglomeratas, JAV), „NAB Show“ (JAV) bei „Marche du Film“ Kanuose vykstančioje kino mugėje, ir tai tik dalis lankytinų svarbių pasaulio renginių. Lietuvos „ArtTech“ industrijai parodoje „VR Days“ atstovavo „Baltic Film & Creative Tech“ klasterio suvienyti „Gluk Media“, „Kosmos Theatre“, „VR Spot“, „Iron Cat“, „OKTA XR“.