Šriftas: A A A
Fonas: Baltas Juodas
Nuotraukos: Rodyti Slėpti

Skaitmeninis Vilniaus, Kauno, Klaipėdos matomumas: išskirtinis dėmesys „pOrtalui“ tarp Vilniaus ir Liublino

2021 m. I pusmetį Vilniaus, Kauno ir Klaipėdos vardai Lietuvos ir užsienio šalių naujienų portalų antraštėse paminėti daugiau nei 14 tūkst. kartų, socialiniuose tinkluose – daugiau nei 21 tūkst. kartų. Daugiausia dėmesio sulaukė šalies sostinė, kurios paminėjimai sudarė daugiau nei 80 proc. šių pranešimų. Lietuvos ir Baltarusijos santykių aktualijos, pranešimai apie virtualiai Vilnių ir Liubliną sujungusį projektą „pOrtalas“ – pagrindinės temos, lėmusios tai, kad net 54,6 proc. visų paminėjimų apie didžiuosius šalies miestus pasirodė užsienio šalių, o ne Lietuvos naujienų portaluose. Tai rodo Vyriausybės kanceliarijos Lietuvos įvaizdžio grupės atlikta Vilniaus, Kauno ir Klaipėdos miestų skaitmeninio matomumo analizė.

Sostinė paminėjimų skaičiumi pirmavo tiek naujienų portaluose, tiek socialiniuose tinkluose. Užsienio naujienų portalų antraštėse Vilnius paminėtas daugiau nei 5 tūkst. kartų (Kaunas – daugiau nei 2 tūkst. kartų, Klaipėda – daugiau nei  500 kartų), o socialiniuose tinkluose „Twitter“, „Facebook“, „Youtube“ – daugiau nei 20 tūkst. kartų (Kaunas – daugiau nei 800 kartų, Klaipėda – daugiau nei 200 kartų).

Vilniaus, Kauno, Klaipėdos paminėjimuose užsienio šalių naujienų portaluose vyravo ekonomikos srities aktualijos. Vertinant miestų paminėjimus pagal sritis, Vilnius ir Kaunas daugiau buvo pastebimas minint kultūros srities aktualijas, o kalbant apie valdymo srities aktualijas (vidaus ir užsienio politika) – labiau pastebimi buvo Vilnius ir Klaipėda. Turizmo srities paminėjimų gausa išsiskyrė Vilnius.

Vilniaus atotrūkį daugiausia lėmė socialiniuose tinkluose vyravusi Minske A. Lukašenkos režimo nutupdyto lėktuvo, skridusio į Vilnių, tematakingiausių pasaulio portalų dėmesio sulaukė Benedikto Gylio paramos fondo kartu su VILNIUS TECH „LinkMenų fabriku“ įgyvendintas projektas „pOrtalas“. Lietuvos sostinėje pristatytas futuristinis „pOrtalas“ sudomino ne tik pandemijos kelionių ribojimų išvargintus žmones, bet ir žiniasklaidos atstovus. Žinia apie  Vilniuje sukurtą įrenginį – Lietuvos sostinę su Lenkijos miestu Liublinu jungiantį interaktyvų tiltą – pasirodė „BBC News“, „The Guardian“, „Yahoo News“, „Euronews“, „Stern“ ir kt.

„Išskirtinės šalies ir miestų iniciatyvos tiek tarptautinių santykių, tiek kultūros srityse – pasaulyje matomos ir girdimos. Panašūs projektai kaip „pOrtalas“ atskleidžia mūsų stiprybes ne tik kūrybos, bet ir inovacijų srityje, Lietuvos atvirumą kurti kartu su kitais pasaulio miestais, talentais, gyventojais“, – pažymi Vyriausybės kanceliarijos Lietuvos įvaizdžio grupės vadovas Marius Gurskas.

Pasak „pOrtalo“ idėjos autoriaus ir pagrindinio mecenato Benedikto Gylio, prieš penkerius metus projekto mintis gimė siekiant sujungti skirtingas valstybes, kultūras ir priminti, kad mes visi esame neišskiriamai susiję ir kartu skriejame vienybės ir empatijos trokštančiame  „erdvėlaivyje“ pavadinimu Žemė. Milžiniškos tarptautinės sėkmės sulaukusio projekto organizatoriai jau planuoja plėtrą ir pastaruosius mėnesius intensyviai bendrauja su potencialiais partneriais visame pasaulyje nuo Niujorko iki Honkongo bei Tokijo. Ateityje „pOrtal miestų tinklas“ ketina sujungti dešimtis pasaulio valstybių.

„Milijonų žmonių reakcijos į „pOrtalą“, palaikymo žinutės, tarptautinės žiniasklaidos dėmesys ir šimtai kvietimų bendradarbiauti be galo įkvepia judėti pirmyn ir kurti pasaulinį vienybės tinklą. Siekiame, kad kiekvienas aplankęs vieną iš „pOrtalo“ skulptūrų pajustų vienybę su žmonėmis skirtinguose kontinentuose ir pamatytų, kad mes nesame svetimi – turime daug daugiau panašumų nei skirtumų. Siekiame plėsti planetos žmonių pasaulėjautą taip, kad ji neapsiribotų valstybės sienomis, – tai vienintelis kelias ieškant globalių žmonijos išlikimui grasinančių problemų sprendimo. Per pastaruosius mėnesius projekto komanda susipažino su dešimtimis inovatorių, kūrėjų ir be galo iniciatyvių žmonių visame pasaulyje, kurių dalis, neabejojame, taps projekto partneriais. Be galo svarbu, kad kiekviename žemyne sutinkame entuziastingų bendraminčių“, – sako B. Gylys.

Vilniaus, Kauno ir Klaipėdos paminėjimai užsienio šalių naujienų portaluose taip pat įvertinti pagal penkias Lietuvos pristatymo užsienyje 2020–2030 m. strategijoje išgrynintas sritis: ekonomika (Co-create Solutions), talentų pritraukimas (Co-create Life), kultūra (Co-create Culture), valdymas (Co-create Governance), turizmas. Analizė atskleidė, kad trijų miestų paminėjimuose vyravo ekonomikos sritį atspindintys raktiniai žodžiai.

Pranešimų turinio atžvilgiu ekonomikos srities aktualijų kontekste taip pat išsiskyrė Vilnius. Užsienio šalių naujienų portalai domėjosi užsienio įmonių, pavyzdžiui, pasaulinio masto vaizdo žaidimų kūrėjo ir gamintojo „Wargaming“ plėtra Vilniuje, užsienio investicijomis sostinėje, šalies startuolių („Biomatter“, „Interactio“, „CGTrader“ ir kt.) ir FinTech ekosistemos sėkme.

Reikšmingų, išskirtinai miestui skirtų, pranešimų ekonomikos temomis, kuriuose paminėti Kaunas ir Klaipėda, pasirodė kiek mažiau, nors ir atkreiptas dėmesys į Airijos orlaivių dažymo įmonės „MAAS Aviation“ plėtrą Kaune ir Klaipėdos uosto veiklą. Kauno vardas ryškiau buvo matomas pranešimuose apie krepšinio klubo „Žalgiris“ veiklą. Be uosto naujienų, užsienio naujienų portalai domėjosi lankytinomis vietomis ir pramogomis Klaipėdoje.

Mažiausiai užsienio žiniasklaida domėjosi talentų pritraukimo sritį atspindinčiomis temomis – gyvenimo kokybe Lietuvoje ir Lietuvos miestuose, šalies patrauklumu talentams.

Su miestų skaitmenio matomumo apžvalga išsamiau susipažinti galima čia.